KOMUNIKAT:
22 marca 2020
Pomimo podjętych środków bezpieczeństwa nie możemy wykluczyć, że w najbliższym czasie dojdzie do opóźnień w wykonaniu zobowiązań umownych przez Spółkę. Powyższe może być w szczególności wynikiem takich okoliczności jak:
1) opóźnienia w terminach dostaw u producentów z uwagi na drastyczny wzrost zapotrzebowania na produkty;
2) utrudniony dostęp do obszarów i instytucji, będący w szczególności skutkiem kwarantanny w szpitalach, instytucjach publicznych;
3) problemy z zasobami ludzkimi związane z:
a) poddaniem pracowników obowiązkowej lub fakultatywnej kwarantannie;
b) zachorowaniem na COVID-19;
c) korzystaniem z pracowników będących rodzicami z dni na opiekę nad dziećmi w związku z zamknięciem szkół i przedszkoli;
4) konieczność przejścia części personelu w tryb pracy zdalnej, skutkujący wydłużeniem niektórych procesów związanych z realizacją zamówień i świadczeniem usług serwisowych przez Spółkę.
5) zmianami wartości waluty a tym samym aktualizacji ofert i negocjacji z tym związanych z producentem
a) powtórnej akceptacji oferty z Państwa strony
6) późnienia w terminie dostaw po stronie przewoźnik realizującego transport
a) zmiany oferty handlowej na świadczoną usługę przez przewoźnika
b) powtórnej akceptacji oferty z Państwa strony
Nie ulega wątpliwości, że trwająca w większości Państw europejskich i azjatyckich epidemia wirusa SARS-CoV-2 nosi znamiona siły wyższej. Spółka nie ma jakiegokolwiek wpływu na aktualne wydarzenia w kraju i zagranicą, a także na procesy społeczno-gospodarcze i działania władz publicznych będące następstwem epidemii, które bez wątpienia wpływają bezpośrednio na możliwość terminowego wywiązywania się ze zobowiązań nie tylko przez Spółkę, ale przez wielu przedsiębiorców z różnych branż.